Jedino vegansku ishranu nisam probala. Poslednjih nekoliko godina zaludih se istraživanjima na temu ishrane. Interesovalo me je kakve se to hemijske reakcije odvajaju u telu, kaok koja vrsta hrane utiče na telo, kako se ponaša insulin, kako se i kada skladišti mast. Da li je dobro imati 5 manjih obroka ili 2 veća. Da li je bitno da se ne jede 2 sata pre spavanja i došla do zaključka da mi ljudi mnogo volimo da komplikujemo jednostavne stvari samo da bismo opravdali sebe.

     Isprobala sam keto ishranu, izbacila sam ugljene hidrate i šećer, osećala sam se bolje nego ikad. I fizički i psihički. Do prve situacije koja je povisila moj nivo stresa i moja ruka je posegla za slatkišima, tj hranom koja nas teši kada mi sami sebi ne umemo da pomognemo.

     Zaključak: takav način ishrane nije održiv na duži vremenski period koliko god vaša volja bila čelična jer svima nama se dešava život. Život nije savršen. Mi nismo savršeni. Naša ishrana nije savršena. End of story.

     Sad je logično da kažem FORA JE U BALANSU. Što i jeste istina. Naš organizam zahteva određene "stvari" kako bi funkcionisao normalno. Želi određenu porciju makronutrijenata i želi određenu porciju mikronutrijenata. Šta ti nutrijenti rade? Oni imaju zadatak da pomognu krvi da se transportuje kroz naše telo. Održavaju naš mozak svežim, britkim i spremnim za akciju. Pomažu pankreasu da luči pravilnu dozu inzulina. Omogućavaju jetri da nas čisti od toksina. I sada zamislimo kako sam ovde nabrojala svaki organ našeg tela i opisala njihovu funkciju. Dakle, bez tih nutrijenata nas ne bi bilo. Umrli bismo. Smatram da je veći problem kad ne daš telu ono što od tebe traži nego kada mu daš nešto što mu ne prija. Šta ovim hoću da kažem? Nije toliko strašno popiti koka kolu, ako si prethodno "podmirio" svoje telesne potrebe za nutrijentima. Jednu rečenicu sam davno čula, kaže: prvo pojedi jabuku, a posle toga se najedi junk food-om, jer ako prvo posegneš za junk food-om nećeš imati mesta za jabuku. Plus toliko će ti skočiti insulin u krvi, pa će ti neki slatkiš biti primamljiviji od jabuke.

     Ljudi ne slušaju poruke koje im organizam šalje. Ako imaš konstantne glavobolje, ako spavaš loše, ako ti se stomak posle jela pretvori u balon i ako se pale alarmi u tvom telu, neke stvari moraju biti promenjene. Ne kažem da je potrebno preći na 100% zdravu ishranu, jer kao što napisah gore: to je nemoguće. Ali neke zdrave navike je neophodno uvesti u svoju svakodnevicu.

     Simple stuff. Ako želiš da smršaš unosi manje kalorija nego što trošiš. Ako želiš da se ugojiš - unosi više kalorija nego što trošiš. Ako želiš da rešiš probleme sa varenjem - unosi celu hranu, nikakve industrijske prerađevine. Ako želiš da rešiš problem sa kožom - unosi celu hranu, nikakve industrijske prerađevine. Tačnije, ovo pravio važi za baš ono mnogo problema. To ne znači da se ne možeš povremeno počastiti nečim. Ne zagovaramo 100% zdravu ishranu. 75% zdrave naspram 25% loše ishrane je više nego dovoljno.

 

     Pamet u glavu.