[ Generalna ] 27 Jul, 2019 17:06

Juče me zove čovek sa kojim sam se upoznala na edukativnoj konferenciji koju su održali moji poslovni partneri i kaže ima novu ideju. Pošto previše vremena provodi za računarom jer piše svoju novu knjigu, logična posledica tog jeste bol u leđima. Pogotovo u lumbalnom delu jer ljudi ne shvataju koliko je bitno ojačati mišiće leđa i trbušnji zid.

Te ja krenem u objašnjavanje zašto je to loša ideja.  Prvenstveno, tako fotelje već postoje, mnog koštaju i glomazne su jer rade svoj posao. osećaš se kao da sediš na oblaku i posle gomile sati provedene na istoj, lumbalni deo leđa ne zeza baš toliko. Zašto ove stolice nisu svemoguće? Jer mi nismo konstruisani da setimo satima u istoj poziciji. Čovek nije sedeć biće. Čovek je stvoren da se kreće. Kada čovek prestane da se kreće, njegov organizam svetlosnom brzinom počinje da stari.

Sa druge strane svi proizvodi dizajnirani da nam pomognu tako što će nam dati potporu samim tim slabi naše mišiće, a posledice toga osećaćemo kada ustanemo, kada se krećemo i kada radimo neku fizičku aktivnost. Najskuplje patike za trčanje daju toliku potporu i toliko nam pomažu u trčanju da više ne umemo da hodamo bosi. Pretvaramo se u robote kojima će uskoro morati da se menjaju delovi jer odbacujemo fundamentalne principe po kojima je čovek stvoren. Čovek je stvoren da se kreće, čovek je stvoren da jede celu, svežu hranu, a ne procesuirane proiyvode. Čovek je stvoren da jede voće, a ne rafinisani šećer.

Ono što je problem današnjeg čoveka jeste hedonizam. Hajde da ne radimo ništa, a da imamo rezultate. Hajde da ne jedemo hranu bogatu nutrijentima, ali da imamo zdravo telo. Hajde da ne treniramo, ali da nemamo zdravstvenih problema. Hajde da ne radimo ništa, ali da živimo dobro. Još ljudi javno jasno i glasno kažu: ja sam hedonista.

Da se vratim na poentu priče: hajde da napravimo stolicu koja će biti oblikovana po mojoj kičmi, ali da mi se kičma dodatno ne krivi od nje. Neću da vežbam nego ja sedim u udobnoj stolici i zdrav sam. Ne ide to tako, druže. Prvo počneš sa kretanjem tako što ćeš podići dupe iz stolice, pa naučiti fundamentalne pokrete koje smo zaboravili a kao deca smo ih vrlo dobro znali. Pa ćeš krenuti sa vežbama snage i sa trčanjem. I kad ojačaš mišiće koji drže tvoju kičmu i kad ojačaš trbušnji zid, pa kad počneš da jedeš samo meso, povrće, voće i ribu, imaćeš mnogo manje problema u životu.

PREVIŠE MI KOMPLIKUJEMO SVET OKO SEBE KAKO BISMO OPRAVDALI SVOJE PONAŠANJE. A samo je potrebno spustiti se na osnovne principe funkcionisanja tela.  

[ Generalna ] 23 Jul, 2019 01:33

     Jedino vegansku ishranu nisam probala. Poslednjih nekoliko godina zaludih se istraživanjima na temu ishrane. Interesovalo me je kakve se to hemijske reakcije odvajaju u telu, kaok koja vrsta hrane utiče na telo, kako se ponaša insulin, kako se i kada skladišti mast. Da li je dobro imati 5 manjih obroka ili 2 veća. Da li je bitno da se ne jede 2 sata pre spavanja i došla do zaključka da mi ljudi mnogo volimo da komplikujemo jednostavne stvari samo da bismo opravdali sebe.

     Isprobala sam keto ishranu, izbacila sam ugljene hidrate i šećer, osećala sam se bolje nego ikad. I fizički i psihički. Do prve situacije koja je povisila moj nivo stresa i moja ruka je posegla za slatkišima, tj hranom koja nas teši kada mi sami sebi ne umemo da pomognemo.

     Zaključak: takav način ishrane nije održiv na duži vremenski period koliko god vaša volja bila čelična jer svima nama se dešava život. Život nije savršen. Mi nismo savršeni. Naša ishrana nije savršena. End of story.

     Sad je logično da kažem FORA JE U BALANSU. Što i jeste istina. Naš organizam zahteva određene "stvari" kako bi funkcionisao normalno. Želi određenu porciju makronutrijenata i želi određenu porciju mikronutrijenata. Šta ti nutrijenti rade? Oni imaju zadatak da pomognu krvi da se transportuje kroz naše telo. Održavaju naš mozak svežim, britkim i spremnim za akciju. Pomažu pankreasu da luči pravilnu dozu inzulina. Omogućavaju jetri da nas čisti od toksina. I sada zamislimo kako sam ovde nabrojala svaki organ našeg tela i opisala njihovu funkciju. Dakle, bez tih nutrijenata nas ne bi bilo. Umrli bismo. Smatram da je veći problem kad ne daš telu ono što od tebe traži nego kada mu daš nešto što mu ne prija. Šta ovim hoću da kažem? Nije toliko strašno popiti koka kolu, ako si prethodno "podmirio" svoje telesne potrebe za nutrijentima. Jednu rečenicu sam davno čula, kaže: prvo pojedi jabuku, a posle toga se najedi junk food-om, jer ako prvo posegneš za junk food-om nećeš imati mesta za jabuku. Plus toliko će ti skočiti insulin u krvi, pa će ti neki slatkiš biti primamljiviji od jabuke.

     Ljudi ne slušaju poruke koje im organizam šalje. Ako imaš konstantne glavobolje, ako spavaš loše, ako ti se stomak posle jela pretvori u balon i ako se pale alarmi u tvom telu, neke stvari moraju biti promenjene. Ne kažem da je potrebno preći na 100% zdravu ishranu, jer kao što napisah gore: to je nemoguće. Ali neke zdrave navike je neophodno uvesti u svoju svakodnevicu.

     Simple stuff. Ako želiš da smršaš unosi manje kalorija nego što trošiš. Ako želiš da se ugojiš - unosi više kalorija nego što trošiš. Ako želiš da rešiš probleme sa varenjem - unosi celu hranu, nikakve industrijske prerađevine. Ako želiš da rešiš problem sa kožom - unosi celu hranu, nikakve industrijske prerađevine. Tačnije, ovo pravio važi za baš ono mnogo problema. To ne znači da se ne možeš povremeno počastiti nečim. Ne zagovaramo 100% zdravu ishranu. 75% zdrave naspram 25% loše ishrane je više nego dovoljno.

 

     Pamet u glavu.